29 Kwietnia 2026, 05:57:16 czas Polski

Autor Wątek: dłuta snycerskie  (Przeczytany 34938 razy)

Offline Maciekdym

dłuta snycerskie
« dnia: 11 Listopada 2013, 09:54:26 czas Polski »
Witam,
Planuje zakupić dłuta snycerskie. Jestem amatorem i nie wiem czy warto zapędzać się na Kirshen-y czy Narex-y. Czy polecacie jakieś inne tańsze lecz dobre firmy?
Pozdrawiam
Maciek
Pozdrawiam
Maciek

Offline amigorg

• Hero Member
  • Ocena +224/-6
  • Nie kupuj tego, co możesz zrobić sam.
  • View Gallery
    • Maszyny i projekty
Odp: dłuta snycerskie
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Listopada 2013, 10:35:33 czas Polski »
Maciek zajrzyj w dział "Przedstaw się", łatwiej uzyskasz wtedy pomoc :)

Offline studio tata

« Odpowiedź #2 dnia: 11 Listopada 2013, 11:10:40 czas Polski »
przylaczam sie do pytania , ale chyba  nie musze zagladac do watku przedstaw sie ?

Offline JarekO

• Administrator
  • Hero Member
  • Ocena +26/-4
  • Centrum dowodzenia
  • View Gallery
    • Domidrewno.pl
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Listopada 2013, 12:24:18 czas Polski »
Ja bym kupił stare "dziadkowe" i je dobrze naostrzył. W snycerskich żłobakach jednak ta faza jest trudniejsza do naostrzenia niż w płaskich. Więc... nawet jak kupisz Lie-Nielsen - to czy masz na czym ostrzyć żłobaki?
----------------------------------------
Pozdrawiam
Jarek

mily68

• Gość
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Listopada 2013, 12:36:52 czas Polski »
Teraz się tak porobiło na Alle.... że ludzie nawet za stare, zapuszczone, z wżerami po rdzy życzą sobie kwoty za które spokojnie kupi się dłuta Narex'a a i niewiele nieraz do Kirchen'a brakuje. Nowe dłuta pozostaje w zasadzie tylko ostrzyć. Stare, w stanie "złomowym" trzeba jeszcze doprowadzić do stanu używalności. Problemem jest też to, że nie każdy opis na Alle.... jest zgodny z prawdą a i nie każde dłuto opisywane jako "sygnowane" jest zrobione z dobrej stali (chodzi o twardość)... :(

Offline Maciekdym

« Odpowiedź #5 dnia: 11 Listopada 2013, 12:48:59 czas Polski »