26 Sierpnia 2026, 06:06:42 czas Polski

Autor Wątek: Drewno, gatunki, obróbka, charakterystyka  (Przeczytany 2735 razy)

Offline Lidka

• Administrator
  • Sr. Member
  • Ocena +4/-1
  • View Gallery
Drewno, gatunki, obróbka, charakterystyka
« dnia: 18 Kwietnia 2013, 21:34:26 czas Polski »
Czytałam w HP o "rzeźbienie w śliwie" posty Jakuba między innymi i pomyślałam, że potrzebujemy Dział o Drewnie (takie jakby Kompendium, ale z praktycznej strony) Czyli wiedza osób, które o drewnie wiedzą z praktyki. Oj tak to na pewno!

Offline MarcinW

Odp: Drewno, gatunki, obróbka, charakterystyka
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Sierpnia 2013, 22:14:46 czas Polski »
Cześć!
Jestem początkujący w temacie drewna, ale bardzo chciałbym się jak najwięcej nauczyć. Dzisiaj z bratem byliśmy w tartaku i szef powiedział, że ma troche grabu na zbyciu. Wiem że jest to twardy i wytrzymaly materiał. Od rana chodzi mi to po glowie. Możecie podpowiedzieć jakiego typu rzeczy (meble, konstrukcje) można z tego zrobić?

Pozdrawiam MarcinW

Offline Jakub

« Odpowiedź #2 dnia: 23 Sierpnia 2013, 23:04:14 czas Polski »
Wszystko zależy jaki to asortyment, czyli: jaka grubość, szerokość, wilgotność, długość te czynniki w głównej mierze determinują co z czego można zrobić. Wiadomo, że możesz z tego wytoczyć rączkę do dłuta czy czego tam, ale jeśli są to np. szerokie i grube foszty to można się połakomić na np. strugnicę ;) Wyobraźnia, tylko ona Cię ogranicza ;) Skoro są na forum fani topoli i wyrobów z niej to i grab będzie świetny na wszelkie projekty  ;D
Pozdrawiam Jakub.

Offline MarcinW

« Odpowiedź #3 dnia: 23 Sierpnia 2013, 23:27:53 czas Polski »
Z tego co widzialem to dookola była przeważnie tarcica i to calkiem słusznych wymiarów. Zakładam że jeden z tych stosików zawierał grab. Informacja byla tylko ustna, a ja jeszcze mam zbyt mało doswiadczenia by powiedzieć na 100%. Dlatego takie moje zalożenie.