23 Kwietnia 2026, 11:57:38 czas Polski

Autor Wątek: Warsztat od "ZERA"  (Przeczytany 4397 razy)

Offline beduaz

• Newbie
  • *
  • Ocena +0/-0
  • Pełna Amatorszczyzna
  • View Gallery
Warsztat od "ZERA"
« dnia: 20 Października 2016, 12:37:03 czas Polski »
Witam.
Mam wielką prośbę, generalnie jestem totalnie zielony stąd moje pytanie.
Chciałbym założyć sobie warsztat stolarski w garażu i dlatego mam kilka pytań odnośnie sprzętu.
Ponieważ warsztat ma być amatorski a nie profesjonalny i zarobkowy więc kwestie $$$ są dość ograniczone, nie podam kwoty żeby nie ograniczyć się na starcie jakoś znacznie ale raczej będę liczył każdą złotówkę ;)
Warsztat chcę założyć żeby zrobić jakieś podstawowe klamoty do domu i ogrodu typu: pergola, ławka, stół, płotek, może jakaś doniczka. Takie tam pierdoły potrzebne w ogrodzie.
Zakładam na początku 2 wersje warsztatu:
1. Kupuję tarcicę z tartaku i resztę robię sam.
2. Kupuje deski i resztę robię sam.
I teraz kluczowy aspekt moich wywodów:
Jaki sprzęt potrzebuję aby taki warsztat mógł normalnie funkcjonować?
Z góry dziękuję za wyrozumiałość i konstruktywną pomoc :)
Pozdrawiam

Offline Zbigniew

Odp: Warsztat od "ZERA"
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Października 2016, 14:33:36 czas Polski »
Witaj, pewnie będziesz chciał coś taniego i niekoniecznie z wyższej półki. W lepsze maszyny pewnie zainwestujesz, jak nabierzesz więcej doświadczenia. Rozejrzyj się może za jakimiś maszynami hobbystycznymi, do stolarki hobbystycznej, ale nie najtańszymi, tak, żeby Ci ucięło dechę na ławkę, czy stół. Pozdrawiam.

Offline wronks

« Odpowiedź #2 dnia: 20 Października 2016, 14:38:46 czas Polski »
Zacznij od podstawowych narzędzi ręcznych - to absolutna konieczność. Z elektro niezbędna jest wkrętarka, a maszyny to już kolejny poziom.

Offline BarToL

« Odpowiedź #3 dnia: 20 Października 2016, 14:42:04 czas Polski »