http://www.jula.pl/grubosciowka-2000w-250025http://www.jula.pl/noz-strugarski-250031Wywołany do tablicy napiszę krótką recenzję tejże grubościówki.
Jako, że jestem kompletnym amatorem stolarki, grubościówkę kupiłem pod konkretną pracę, którą sobie zaplanowałem.
Chciałem odzyskać stare sosnowe deski, które miałem na tarasie i zrobić z nich zadaszenie pod przyszłe stanowisko pracy stolarskiej.
Tak więc grubościówka zaczęła pracę ze starymi deskami i efekt pracy był bardzo dobry.
Grubościówka spisała się bardzo dobrze, deski odnowione i gładkie.
Posuw spisywał się dobrze, czasami trzeba było desce pomóc.
Zachęcony dobrymi efektami postanowiłem wybudować dużą wiatę.
Zakupiłem 8m3 drewna sosnowego (kantówki, krokwie, deski na dach i grube dechy na ściany).
I przez tydzień zacząłem męczyć maszynę po kilka godzin dużymi gabarytami.
Z nożami do grubościówki nie ma problemu, w Jula są w ciągłej sprzedaży w cenie 99zł za komplet 2szt.
Przy przepuszczaniu krokwi urwałem pasek wieloklinowy od napędu wałka z nożami.
Po telefonie do serwisu za 3dni pasek miałem na miejscu, plus jeden na zapas.
Zaletą tej grubościówki jest szeroki nóż 330mm i 2000W silnik, wszystkie inne tego typu grubościówki mają silnik 1600-1800W
Przy pracy z materiałem szerszym jak 200mm niestety nie da się więcej zbierać jak 1mm.
Przy węższym materiale śmiało można zbierać 2,5mm i spokojnie daje rade (nawet dębowe deski)
Posuw jest wykonany solidnie na zębatkach i łańcuchach takich jak rowerowy.
Padło pytanie czy nie robią się fale ?
Generalnie nie, jakość powierzchni struganej pogarsza się przy tępych nożach i mokrym drewnie np. sosnowym.
Ale jak są ostre noże i drewno w miarę suche powierzchnia wychodzi gładka bez fal.
Teraz minus jaki zauważyłem.
Po przejechaniu kilu desek trzeba przedmuchiwać łańcuchy od posuwu, lubi się tam nabić tyle trocin że wałek od posuwu zaczyna podskakiwać.